سوال:
چگونه از یک فروشگاه اینترنتی شکایت کنیم؟
پاسخ:
برای شکایت بسته به مشکل پیش آمده، راههای متفاوتی وجود دارد. بهطور کلی ۳ راه شکایت از فروشگاههای اینترنتی پیش روی شما قرار دارد:
- شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی
- شکایت از طریق پلیس فتا
- شکایت از طریق مرجع قضایی
شکایت از فروشگاههای اینترنتی از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی
برای شکایت از فروشگاههای اینترنتی از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی، فروشگاه اینترنتی باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد. اگر فروشگاهی که از آنجا کالای خود را خریداری کردهاید یا خدماتی را دریافت کردهاین دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد کافیست به آدرس ENAMAD.IR مراجعه نمایید، سپس در صفحه ثبت شکایت روی آیکون ورود به سامانه ثبت شکایات کلیک نمایید. پس از ثبت شکایات خود میتوانید مشکل خود را پیگیری کنید.
نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سایتهای دارای صلاحیت اعطاء میشود. این نماد، ضمانتی برای اطمینان کاربران برای خرید از درگاههای اینترنتی معتبر به حساب میآید
با توجه به اینکه فروشگاههای اینترنتی مجاز دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد هستند در صورت عدم پاسخگویی مناسب این فروشگاهها و در مواردی مانند عدم استرداد کالا در بازه زمانی هفت روزه بر اساس شرایط قانونی یا تحویل کالای معیوب و … میتوان از طریق همین سایت اقدام به شکایت از فروشگاه اینترنتی نمود.
شکایت از فروشگاه اینترنتی از طریق پلیس فتا
یکی دیگر از راههای شکایت از فروشگاههای اینترنتی شکایت از طریق پلیس فتا است. ماهیت پلیس فتا، عملیاتی است به این معنا که به صورت تخصصی و از طریق تجهیز به منابع نیروی انسانی ، دانشی و تجهیزاتی نسبت به تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات با رویکرد مقابله با جرایم از طریق پیشبینی ، پیشگیری و کشف جرم اقدام مینماید.
شما میتوانید با مراجعه به وبسایت پلیس فتا، شکایت خود را در ارتباط با وب سایت، سایت فروشگاههای اینترنتی، شبکههای اجتماعی، تخلف در اپلیکیشن و بازی و حتی پست الکترونیکی را مطرح کنید.
پس از ورود به سایت باید به قسمت خدمات الکترونیکی وارد شوید. پس از ورود به قسمت ثبت گزارش مردمی ، باید گزارش تخلف سایت فروشگاه اینترنتی مربوطه را ارائه دهید.
از میان گزینههای هک، تخلف/مصادیق مجرمانه، تخلف در خرید کالا/خدمات، آسیبپذیری و حفره امنیتی یکی را برای رسیدگی به شکایت خود، انتخاب میکنید
میتوانید با توضیحات بیشتری از جزئیات مشکل پیش آمده، پلیس فتا را در جریان تخلف فروشگاه اینترنتی قرار دهید. بهعنوان مثال شما قصد دارید از فروشگاه اینترنتی X که کالای خریداری شدهتان را به دستتان نرسانده یا تخلفی در درج محصولات و کالاها انجام داده شکایت کنید. فراموش نکنید که شما برای پیگیری تخلفات خود، میبایست در سامانه پلیس فتا ثبتنام کنید. برای ثبتنام نیاز به درج نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، انتخاب گذرواژه و پست الکترونیکی خود هستید تا پس از ثبت شکایت، بتوانید از نتیجه با خبر شوید.
شکایت از فروشگاههای اینترنتی از طریق مرجع قضایی
یکی از مسائل مهم دنیای کسب و کار، آگاهی به قوانین، مقررات و دستورالعملهای کسب و کارهای اینترنتی میباشد. به عبارت دیگر برای رسیدن به درک صحیح از استفاده از کسب و کارهای اینترنتی باید به قوانین آن آگاهی داشت تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.
در روش سوم برای شکایت از فروشگاههای اینترنتی میتوانیم از طریق مرجع قضایی اقدام کنیم. به این صورت که شخص شاکی باید با داشتن مدارک کافی از جمله رسید واریز وجه و… به دادسرای جرایم رایانهای در تهران و به دادسرای محل سکونت خود در سایر شهرستانها مراجعه نماید و شکایت خود را با نوشتن شکواییه مطرح نماید.
دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۱ تهران ملقب به دادسرای رسیدگی به جرائم اینترنتی است كه مسئولیت رسیدگی به جرائم مربوط به تخلفات در حوزه فضای مجازی میباشد.
تهیه شده در سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران
به قلم : دکتر حشمدار
مشاوره رایگان قضایی
هموطنان می توانند سوالات خود را
از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر با شماره 129 تماس حاصل فرمایند.
.
و از ساعت 2 بعدازظهر تا 6 بعدازظهر با شماره 09121900500 تماس تلفنی حاصل فرمایند.
.
همچنین هموطنان می توانند از طریق برنامه واتس آپ در طول 24 ساعت شبانه روز سوالات خود را نیز ارسال نمایند و پاسخ دریافت نمایند و همچنین مشاوران قضایی آماده تنظیم دادخواست و لایحه نیز می باشند.
همچنین به اطلاع می رساند
کل فرم های قضایی با متن لازم در لینک ذیل موجود است
https://iran5050.com/?cat=138
که شما می توانید رایگان دانلود کنید و در دادگاه استفاده نمایید
تنها کافیست که فرم مورد نظر خود را جستجو نمایید
در مورد دیه اعضای مختلف بدن بطور کامل و بصورت تشریحی در لینک ذیل موجود می باشد.
https://iran5050.com/?p=5877
کلیه اطلاعات لازم در مورد دیه بصورت جزء به جزء توضیح داده شده است.
در مورد طلاق لینک ذیل را مطالعه فرمایید
https://iran5050.com/?s=طلاق
در مورد عدم تمکین لینک ذیل را مطالعه فرمایید
https://iran5050.com/?s=عدم+تمکین
در مورد ضرب و جرح لینک ذیل را مطالعه فرمایید
https://iran5050.com/?s=ضرب+و+جرح
در مورد مهریه لینک ذیل را مطالعه فرمایید
https://iran5050.com/?s=مهریه
در مورد نفقه لینک ذیل را مطالعه فرمایید
https://iran5050.com/?s=در+مورد+نفقه
در مورد تصادف لینک ذیل را مطالعه فرمایید
https://iran5050.com/?s=تصادف
در مورد دعاوی ملکی لینک ذیل را مطالعه فرمایید
https://iran5050.com/?s=ملک
در مورد چک لینک ذیل را مطالعه نمایید
https://iran5050.com/?s=چک
و در مورد سامانه ثنا لینک ذیل را مطالعه فرمایید
سامانه ثنا روند پرونده شما را اعلام می نماید و شما می توانید از شکایت و موضوع شکایت و دستور قاضی مطلع شوید
https://iran5050.com/?s=سامانه+ثنا
در مورد دریافت خدمات قضایی از تلفن همراه لینک ذیل را مطالعه فرمایید
مانند فراموشی رمز ورود و غیره
https://iran5050.com/?p=857
در مورد شکایت از قضات لینک ذیل را مطالعه فرمایید
https://iran5050.com/?p=2625
لازم بذکر است
در بسیاری موارد شهروندان با توجه به پرداخت هزینه بالای وکلاء ، متاسفانه هیچ نتیجه ای بدست نیاورده اند
لذا این سامانه در جهت رفاه شهروندان ایرانی داخل و خارج کشور و کاهش هزینه های قضایی در صورت نیاز به لایحه ، دادخواست ، شکایت، دفاعیه ، مطالعه پرونده ،تجدید نظرخواهی و اعاده دادرسی ، درخواست خود با را به همرا مدارک ارسال نمایید تا کارشناسان مجرب و دانشگاهی ، درخواست شما را بررسی کرده و مدارک لازم را تنظیم و برای شما ارسال نمایند.
همچنین مستقیما می توانید از کانال تلگرامی ذیل کلیه اطلاعات لازم را بدست آورید.
iran5050com@
@iran5050com
https://chat.whatsapp.com/LXJ0EtK4nSV3I7cC0192nV
از صبر و شکیبایی شما متشکریم
11,667 total views, 2 views today